Berzsenyi Dániel Gimnázium |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aktuális, hírek
Tolerancia Napok2015.06.04 Jelentkezések Tolerancia Napok a Berzsenyiben
2015. június 10-12.
június 10. szerda
Az IWitness visszaemlékezéseket, videóinterjúkat tartalmaz, amelyekben a megszólalók a saját történeteiket mesélik el történelmi eseményekhez kapcsolódóan.
Hányféle identitás létezik? Közösségi vagy személyes ügy az identitás? Ki határoz meg minket:
Mit is értünk „gyűlölet-bűncselekmény”-en? Hogyan jutunk el az előítéletektől a bűncselekményig? Mit tehet az áldozat, a szemtanú, a rendőr, a társadalom? És mit tehetsz TE? Ezekre adunk választ közösen a foglalkozáson.
Az előadáson a következő kérdésekre keressük a választ: Mi az előítélet? Mik azok a gyűlölet-cselekmények, gyűlölet-bűncselekmények? Miben különböznek ezek más bűncselekményektől? Miért károsak a társadalom számára? Milyen eszközeink vannak, hogy küzdjünk ellenük?
június 11. csütörtök
Beszélgessünk a tévhitekről és félelmekről, tabuk nélkül! Az előadók személyes történeteken keresztül próbálják megmutatni a meleg, leszbikus embert a maga valójában érzéseivel, gondolataival, problémáival. De szó lesz az ezekkel való szembesülésről: érzékenyítő gyakorlatokkal, beszélgetéssel, vitával, filmrészletekkel, szerepjátékokkal.
Az „Első kézből a hajléktalanságról” foglalkozáson érintettek és egy szakember beszél a tapasztalatairól. Kérdéseitekre és tapasztalataitokra viszont mi vagyunk kíváncsiak! A foglakozás második felében egy szituációs játék keretében megtapasztalhatjátok a saját bőrötökön a hajléktalan élet nehézségeit.
Közösen kellene gondolkodnunk a menekült létről, a migrációjáról. A levetített dokumentumfilm és az erre épülő foglalkozás személyes élményt kínál, segíti a beleélést, egy másfajta élethelyzet értelmezését. Saját bőrötökön érezhetitek azokat a nehézségeket, konfliktusos helyzeteket, melyek a hazai menekültkérdés legfontosabb jellemzői. Megnézzük a filmet, beszélgetünk róla. Véleményetek segíthet kulcsot találni – magatoknak és másoknak is.
Az előadás célja, hogy többet tudjatok saját, korosztályhoz kötött jogaitokról, melyek alapjogok, azaz feltétlen érvényesülést kívánnak.
Olasz-magyar történet: drámajáték családi történetekről, különböző identitásokról
A Szívdobbanás foglalkozások során a diákoknak lehetőségük lesz együtt gondolkodni arról, hogy milyen egy jó párkapcsolat és hogy mi számít erőszaknak. A résztvevők információt kapnak a bántalmazó párkapcsolat korai figyelmeztető jeleiről illetve az erőszakos kapcsolatok dinamikájáról. Az interaktív foglalkozás során arról is beszélgetünk, hogy mit lehet tenni, mondani, ha egy barát vagy ismerős kerül erőszakos kapcsolatba.
Előadó: Szegedi Csanád Szegedi Csanád a Jobbik egyik alapítója személyes tapasztalatai alapján beszél arról, hogy hogyan vonzza magához a Jobbik a fiatalokat, hogyan zárja őket a gyűlölet gömbjébe és arról, hogy milyen érzés felismerni, hogy az „ellenség” tulajdonképpen ő maga.
Találkozzunk, beszéljünk, ismerjük meg egymást! június 12. péntek
"A polgári átalakulás időszakának progresszív törekvései közé tartozott a vallási alapú hátrányos megkülönböztetés felszámolása. A szabadságjogok a dualizmus idején elvben vallási hovatartozástól függetlenül illették meg az állampolgárokat. A két világháború között, illetve a második világháború éveiben azonban intézményesült a vallási („faji”) alapú diszkrimináció. Az előadás ezeket a történelmi folyamatokat kívánja áttekinteni."
Előadó: partnerünk, a Political Capital Intézet munkatársa A Political Capital jobbikos interjúk elemzésével kidolgozott egy módszert arra, hogy hogyan lehet a szélsőjobb érveit meggyőző módon cáfolni. Az előadás keretében bemutatjuk a PC tanulmányának legfontosabb eredményeit.
Miről is beszélünk, amikor a prostitúcióról beszélünk? Hogyan kapcsolódik az emberkereskedelemhez? Hogyan gondolkoznak Európában a prostitúcióról, és milyen válaszokat adnak a jelenségre? Milyen a magyar prostituáltak helyzete? Ezekről beszélek az előadásomban, majd remélhetőleg közösen is gondolkodunk a kérdésekről.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||