
Cultural Heritage Project 2020/23
Végéhez ért A kulturális örökség új értelmezései című Erasmus+ projektünk, amely három iskola: az olasz Liceo Scientifico A. Romita, a portugál Colégio de Sao Goncalo de Amarante és a Berzsenyi Dániel Gimnázium együttműködésével jött létre.
A diákok saját városukról és kulturális örökségükről szereztek tágabb és mélyrehatóbb ismereteket. Hosszútávú csoportmunkában tevékenykedve azonosították saját városuk számukra meghatározó elemeit, amelyek összeillesztésével tematikus városi túrákat terveztek és vezettek a vendégdiákok számára angol nyelven.
Az utazások során a három városról kapott tapasztalatoknak köszönhetően kölcsönösen rálátást szereztek más városformákra és életmódokra is, összehasonlíthattak egy nagyvárost, Budapestet és a két vidéki kisvárost a fiatalok szemszögéből.
A projekt feltárta a fiatalok kedvenc helyeit a városban, a hozzájuk való kötődésüket és azt is, hogyan használják a várost. A tudatosítást és összevetést on-line kérdőív összeállítása és az adatfelvétel során összegyűlt válaszok elemzése is segítette.
A projekt résztvevői azzal is foglalkoztak, hogyan képzelik el városuk jövőjét, illetve hogy a fenntartható fejlődés milyen pozitív és negatív példáit tudják felkutatni a környezetükben.
Nagy örömmel tesszük közzé a projekt során elkészült munkákat összegyűjtő, projektzáró e-bookot:
https://www.canva.com/design/DAFXeR3INdg/AD2eS53AmYGG8ybuF89PWQ/view?utm_content=DAFXeR3INdg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink