1. FELADAT: CSODATORONY
Ezt a feladatot angolul, németül, franciául, olaszul vagy spanyolul oldjátok meg, legalább 30 szóban!
( 10 pont )
Pierre a construit une tour en empilant sur une table dix cubes identiques.
Voici le patron de l’un d’eux. Pierre vous annonce le nombre inscrit sur
la face supérieure de la tour et vous demande la somme des nombres
inscrits sur toutes les faces visibles de la tour.
Comment procédez-vous ? Justifiez votre réponse.
Peter has built a tower by piling ten identical cubes on a table. Here is the design of one of them. Peter tells you the number written on the top-side of the tower and asks you : "what is the sum of the numbers written on all visible sides of the tower ?"
How will you go about it ? Explain your answer.
Pierre hat einen Turm aus 10 gleichen Würfeln gebaut, welche er aufeinandergelegt hat. Das Netz eines dieser Würfel ist hier zu sehen.
Pierre verrät dir die Zahl, welche auf der obersten Würfelseite des Turmes geschrieben steht und fragt dich nach der Summe der Zahlen auf allen sichtbaren Seiten des Turmes.
Wie gehst du vor ? Erkläre deine Antwort.
Pedro ha hecho una torre apilando en un mesa 10 cubos idénticos.
Aquí está el modelo de uno de ellos.
Pedro le da el número marcado en la cara superior de la torre
y le pide la suma total de los números marcados en todas las caras
visibles de la torre.
¿ Cómo lo resuelve usted ? Explicar la respuesta.
Piero ha costruito una torre impilando su un tavolo 10 cubi identici. Ecco in figura il modello esploso di uno dei cubi. Piero vi comunica il numero scritto sulla faccia superiore della torre e vi domanda la somma dei numeri scritti su tutte le facce visibili della torre.
In che modo procedete ? Giustificate la vostra soluzione.
2. FELADAT: RÓMAI KÚT
( 5 pont )
4. FELADAT: TO p OR NOT TO p
( 5 pont )
3. FELADAT: ELROMLOTT A VEKKER!
( 10 pont )
5. FELADAT: MEGY A GÕZÖS …
( 10 pont )
6. FELADAT: KOCKA-KÍGYÓ
( 5 pont )
8. FELADAT: A MALMOM DARABJAI
Magyarázzátok meg, hogyan lehetséges ez!
( 5 pont )
7. FELADAT: NÉGYZET
( 10 pont )
9. FELADAT: JÓ KIS CIRKUSZ !
Írjátok le a válaszlapra, milyen sorrendben kell az állatokat az üres ketrecbe átterelni ahhoz, hogy a medve és a leopárd helyet cseréljen!
( 10 pont )
10. FELADAT: BURKOLJUNK
Szerkesszetek ilyen módon elhelyezett négy csempét, melyek közül mindegyik érintkezik két másikkal! Számítsátok ki a csempék által közrefogott alakzat területét!
( 15 pont )
12. FELADAT: WAS IST DAS?
Pierre, Paul és Jacques edzenek a “Matematika Határok Nélkül” versenyre. Megrajzolják egy téglalap négy szögfelezõjét. Ezek közül kettõ-kettõ metszi egymást, s a metszéspontok egy speciális négyszöget alkotnak.
( 10 pont )
11. FELADAT: CIRKÁLÓ AZ ÉLEN
Egy flotta valahol a tengeren egyenletesen, 12 csomó, azaz 12
mérföldes sebességgel halad célja felé.
Egy cirkáló elõremegy 24 csomó sebességgel
felderíteni a szektort. 60 mérföld megtétele
után a cirkáló megfordul, s visszatér a flotta
többi hajójához.
Hány perc telt el a cirkáló indulása és
érkezése között, ha a cirkáló is
végig egyenletes sebességgel haladt?
( 5 pont )
13. FELADAT: NAPTÁRREFORM
A Föld átlagosan 365,2422 nap alatt tesz meg egy fordulatot
a Nap körül. Mivel egy év egész számú
napból áll, Julius Caesar bevezette a szökõévet.
Néhány évszázaddal késõbb Gergely
pápa a következõ szabályt hozta:
A szökõévek a néggyel osztható évek,
kivéve a 100-zal is oszthatókat. Ezek közül azonban
a 400-zal is oszthatók mégis szökõévek
lesznek. Ezért pl. 1900 nem volt szökõév, de
2000 az lesz.
Magyarázzátok meg ezt a naptári szabályt
kiszámítva a 400 év alatt hány szökõév
van!
( 15 pont )
|
|
|